Što veseli malog Tigra?

Što veseli malog Tigra?
Autor:
Arijana Plahutar
Ilustrator:
Format:
Broj stranica:
ISBN, Izdavač: Mensa,
Uvez: meki
Cijena:
219,00 kn
Internet cijena:
219,00 kn
Vaša ušteda:
- kn

Poštovani odgojitelji, učitelji i roditelji,
pred Vama je nova knjiga, metodički priručnik s više od 350 atraktivnih igara za djecu predškolske i rane školske dobi. Priručnik nudi aktivnosti za poticanje spoznajnog razvoja djeteta prema načelima NTC-ova sustava učenja, koje su nastale u neposrednom radu s djecom u dječjem vrtiću.

Čovjekov spoznajni razvoj najintenzivniji je u ranom djetinjstvu, a ovisi o povoljnim (optimalnim) utjecajima djetetove neposredne okoline. Suvremena znanstvena istraživanja razvoja mozga potvrđuju da intelektualni (spoznajni) razvoj pojedinca ovisi o razvijenosti sinapsi u kori velikoga mozga, tj. razgranatosti veza između moždanih stanica te da gustoća sinapsi ovisi o motoričkim aktivnostima te uporabi prstiju, oka i govora pojedinca u njegovu predškolskom i ranom školskom uzrastu. Međutim, djetinjstvo današnje djece mijenja se pod brzim tehnološkim razvojem suvremenoga društva: suvremene igre i igračke ne pružaju potrebne stimulacije za one sinapse koje su neposredno važne za djetetov spoznajni razvoj. NTC-ov sustav učenja pokušava odgovoriti na pitanja o posljedicama nedovoljne stimulacije sinapsi te ponuditi one aktivnosti i sadržaje koji će povoljno utjecati na djetetov spoznajni razvoj.


NTC-ov sustav učenja također propituje i uspješnost dosadašnjega, najčešće reproduktivnog načina učenja, koje djecu opterećuje, a ne osigurava razvijanje funkcionalnog znanja. Učinkovitije je asocijativno učenje koje je mozgu prirodnije i jednostavnije, jer podjednako potiče rad lijeve i desne polutke mozga te lakše postiže transfer naučenoga znanja, što je preduvjet postizanja funkcionalnog znanja.


Osmišljavanje igara prema načelima NTC-ova sustava učenja kreativan je zadatak koji
ponekad (najčešće u drugoj i trećoj fazi programa) zahtijeva i timski pristup. Primjeri igara navedeni u ovom priručniku osmišljeni su u Dječjem vrtiću „Hrvatski Leskovac“, u kojem se NTC-ov sustav učenja provodi od 2010. godine. Aktivnosti su selektirane prema uzrastu djece, a obuhvaćaju igre kojima se neposredno stimulira razvoj sinapsi u kori velikoga mozga, aktivnosti za razvoj asocijativnog mišljenja te aktivnosti za poticanje razvoja funkcionalnog razmišljanja i zaključivanja.

U provođenju pozitivnih intencija NTC-ova sustava učenja izuzetno je važna suradnja s roditeljima predškolskoga djeteta budući da se veliki dio dječje igre realizira u krugu obitelji.
Sustavnim informiranjem i educiranjem o važnosti rane stimulacije osvijestit ćemo roditeljima njihovu ulogu u osiguravanju povoljnih uvjeta rasta i razvoja djeteta, a njihovim neposrednim i aktivnim uključivanjem u odgojno-obrazovni proces temeljen na načelima NTC-a potaknut ćemo ih na kreiranje optimalnih poticaja za spoznajni razvoj njihova djeteta.

 

 

O autorici Arijani Plahutar

Arijana Plahutar rođena je u Zagrebu gdje je završila osnovnu te srednju pedagošku školu. Nakon završene Pedagoške akademije u Zagrebu radi kao odgojiteljica u vrtićima Grada Zagreba. Pedagogiju je diplomirala na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i od tada radi na poslovima pedagoga predškolske djece (zadnjih 15 godina radi u DV "Hrvatski Leskovac"). Sudjelovala je na više domaćih i međunarodnih stručno-znanstvenih skupova prezentirajući postignuća odgojno-obrazovne prakse dječjih vrtića.

Godine 2010. započinje stručnu suradnju s autorom NTC-ova sustava učenja, dr. Rankom Rajovićem s kojim provodi pilot projekt "NTC-ov sustav učenja u dječjem vrtiću". U okviru projekta, a u suradnji s Hrvatskom Mensom, sudjeluje i u provođenju edukacije roditelja iz područja NTC-ova sustava učenja.

Godine 2013. kod dr. Ranka Rajovića završava edukaciju za vođenje stručnih radionica za odgajatelje iz NTC-ovog sustava učenja te redovito, u suradnji s Hrvatskom Mensom, provodi stručne seminare.

Od 2014. godine, pod okriljem HPKZ-a, vodi Sekciju predškolskih pedagoga Grada Zagreba i pridruženih članica ostalih županija, kojoj je cilj promoviranje pedagoške struke te permanentno stručno usavršavanje predškolskih pedagoga.